بازی آموزشی
 
ارائه مطالب آموزشي ، مهارتي و سوالات مقطع ابتدايي
آموزش ابتدایی 2
 
 
یک شنبه 27 شهريور 1390برچسب:بازی درمانی اعتماد به نفس, :: 17:25 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو

بازی ‌هایی برای تشویق همکاری و تقویت احساس تعلق به گروه

این نوع بازی ‌ها دانش آموزان را در بیان احساس‌هایی که به همدردی و درک بهتر از دیگری منجر میشود کمک می کنند و افراد گروه را به یکدیگر نزدیک می‌سازند ایجاد فرصتهایی برای همکاری این احساس را در دانش آموزان تقویت میکند که همه متعلق به یک گروه‌اند. یکی از تمرینها در این زمینه این است که یکی از دانش‌آموزان اطلاعاتی را در ختیار دانش‌آموز دیگر قرار می‌دهد و او اطلاعات دریافت شده را به گروه منتقل می‌کند. تمرین دیگر این است که تصویری نیمه تمام دست به دست می‌گردد و هر دانش آموز یک خط یا طرح کوچکی به آن اضافه می‌کند و بعد تصویر کامل شده که حاصل کار دسته جمعی گروه است به معرض نمایش گذاشته میشود.

 

 

بازی هایی برای ابراز احساس ها و عواطف

برای این که کودکان بتوانند از احساس ها و عواطف خود آگاهی پیدا کنند و چگونگی تسلط و کنترل بر آن ها را در خود پرورش دهند، معلم کلاس می تواند تمرین هایی برای شناخت احساس های مختلف ترتیب داده و نشان دهد که داشتن هر احساسی طبیعی است. در این مورد توجه داشته باشید که معلم هیچ احساسی را نباید ارزش گذاری کند تا دانش آموز، خود را با همه ی خصوصیات، احساس ها و عواطفی که دارند بپذیرند، نیازهای خود را که می تواند کاملا با نیازهای دیگری متفاوت باشد بشناسند، خود را با دیگری مقایسه نکنند، از اشتباهات خود نترسند و به دنبال تأیید دائمی دیگران نباشند.

باید دانست که کودکان نیز مانند بزرگ سالان می توانند خوشحال، غمگین، رنجیده، خشمگین، ناراحت یا شرمنده باشند و تنها در صورتی بر این احساس های خود مسلط می شوند که آن ها را بشناسند و درباره ی آن ها صحبت کنند. اگر دانش آموزان مایل نباشند احساسات خود را بر زبان آورند، می توانند آن را روی تکه کاغذی بنویسند و در جعبه ای در کلاس قرار دهند. معلم می تواند با خواندن کاغذها، از نظریات دانش آموزان آگاه شود و درباره ی چگونگی به وجود آمدن احساس ها و کنترل آن ها صحبت کند. باید توجه داشت که زنگ دایره جلسه ی روان درمانی نیست، اما معلم می تواند نظریات شاگردان را در مورد احساسی که دارند، تکرار یا خلاصه کند. در این جلسات بهتر است از صحبت کردن درباره ی مسائل خانوادگی که حل آن از عهده ی دانش آموزان خارج است،


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

اين وبلاگ سعي دارد ، اطلاعات مورد نيازآموزشي و مهارت ياد گيري را با بهره گيري از تجربيات چندين ساله آموزشي خود ،و همچنين جمع بندي ازسايرمنابع دراختيار دانش آموزان عزيزو همكاران گرامي قرار دهد.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش ابتدایی 2 و آدرس amozeshb.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 1481
بازدید کل : 53068
تعداد مطالب : 153
تعداد نظرات : 37
تعداد آنلاین : 1

شروع کد نظرسنجی! -->city=IRXX0018&border=B01937' type=text/javascript >